marți, 21 ianuarie 2014

excelenta

de dimineata un sef certa un stagiar pentru ca intr-un raport a pus un spatiu in plus. furtuna mare. un spatiu in plus inseamna grija insuficienta, inseamna forma proasta pentru documente, inseamna clienti nesatisfacuti, inseamna motiv de mustrare si daca se repeta poate se ajunge si la altceva. 

un spatiu. un amarat de spatiu intr-un document trimis probabil dupa 8 seara. wtf.

wtf am zis si eu. de unde atata exigenta. si chiar despre ce vorbim despre exigenta sau despre excelenta?

eu cred ca unii oameni sunt buni la generat idei. si asta e valoarea lor. dar oamenii astia prin definitie nu au grija de forma documentului generat. pentru ca se grabesc sa scrie pe cat de repede le vin ideile. apoi se plictisesc si nu vor sa  revina asupra documentului, asa ca documentul are mici greseli de forma.

acum se pare ca e o moda ca sefii sa fie a dracului de exigenti pentru forma... si sa sara de cur in sus cand ai mancat o litera sau ca in cazul stagiarei cand ai lasat un spatiu.

cacat. un document il poate corecta orice secretara, dar de scris nu-l poate scrie. 

eu inteleg ca la client trebuie sa ajunga documentul perfect, pentru ca am vazut pe pielea mea ca unii au o manie in a cauta virgule, litere scrise gresit sau alte chestii de genul asta. si aia niste prosti. 

dar frate, sa te certi cu un om de-al tau ca nu a avut grija la forma e ca si cum nu l-ai intelege. altele sunt meritele omului aluia. ala iti genereaza idei pe banda si se grabeste sa le scrie. ma repet, dar poate nu intelegem valoare acestui fapt.

omul ala nu-ti mai corecteaza documentul ca sa poat trece la altul, sa-ti dea iar valoare pe banda. 

dar tu nu, il opresti sa corecteze virgule. e ca si cum ai opri un pictor sa faca curat pe rama tabloului ca nu poti vinde tabloul cu rama murdara.

dude, angajeaza o femei de serviciu pentru asta si nu fute pictorul la cap ca-i piere cheful si inspiratia. 

e bine ca am inteles cu totii ca trebuie sa livram ceva frumos, dar cum ajungem la ceva frumos se pare ca n-am inteles. 

asa ca excelenta e o chestie de admirat, dar poate inca n-am gasit calea corecta de a o obtine. nu va futeti angajatii, lasati-i sa va dea ce au ei mai bun si pentru restul detaliilor platiti pe cineva sa termine.

asa e cel mai corect si productiv.


0 comentarii: