duminică, 24 ianuarie 2010

Nu cred in te rog frumos

Cu cat ajungi mai sus in societate, cu atat oamenii devin mai politicosi. Daca la piata cu greu auzi un te rog si-un multumesc, intr-o cladire de birouri aceste cuvinte au devenit de nelipsit.

Daca ceri o cana cu apa formularea corecta este: imi aduci si mie o cana cu apa, te rog? Lipsa lui te rog din fraza irita urechea celui caruia i-ai facut banala solicitare.

Ma intreb inca de ce... Daca spun simplu... adu-mi si mie o cana cu apa, inseamna ca te respect mai putin? Faptul ca nu spun multumesc inseamna ca nu apreciez gestul tau? Ei bine, NU. Te intreb cu toata politetea, apreciez fapta ta, dar pentru asta nu vad de ce ar trebui sa o spun expres.

Eu cred ca multumesc-ul si te rog-ul  vin de la sine. Sunt incluse in solicitare. prin tonul pe care il folosesti. Iar faptul ca tu imi ceri sa le exprim expes ma duce cu gandul la faptul ca ma banuiesti de rea credinta... ca ai impresia ca nu apreciez gestul pe care-l faci...

In loc sa ne apropriem unii de altii si sa ne intelegem din gesturi, ton, priviri si alte elemente nonverbale, ne inchistam in formalisme. Din asta imi vine greu sa rog, sa multumesc. Pentru ca ne complicam degeaba si pentru ca a devenit limbaj de lemn!

1 comentarii:

joe spunea...

Adu-mi si mie o cana cu apa!......ca daca nu, e vai de fundul tau!